فروشگاه علمی و پژوهشی راه علم

اقدام پژوهی , درس پژوهی , گزارش تخصصی , شهید پژوهی

اطلاعیه فروشگاه

پشتیبانی از ساعت 8 الی 18: 09904652258

اقدام پژوهی با موضوع چگونه توانستم با بکارگیری شیوه های تربیتی و رفتاری مناسب دانش آموزانم را به درس زبان انگلیسی ترغیب کنم

اقدام پژوهی با موضوع چگونه توانستم با بکارگیری شیوه های تربیتی و رفتاری مناسب دانش آموزانم را به درس زبان انگلیسی ترغیب کنم

تعداد صفحات: 35 صفحه

قیمت: 3000 تومان

مدل: Word & PDF (فایل بصورت ورد قابل ویرایش)

مختصری از متن اقدام پژوهی:

چکیده:

 تحقیق حاضر در پایه ............. آموزشگاه .............. و با........ نفر دانش آموز انجام شده است. مسأله ی مورد نظر بی علاقگی و کم کاری دانش آموزان در آموزش و یادگیری واژگان و درک مفاهیم زبان انگلیسی بوده و هدف از انجام این پژوهش، افزایش میزان علاقه مندی دانش آموزان به درس زبان انگلیسی و یادگیری درک مفاهیم آن بوده است.

براین اساس، اینجانب با استفاده از روش های علمی از منابع گوناگون تحقیق مانند: مدیر، همکاران، دانش آموزان، کتابها، مجلات و اینترنت به تجزیه و تحلیل آنها جهت شناسایی عوامل مؤثر در ایجاد مسأله و یافتن راه حل های پیشنهادی پرداختم. سپس به انتخاب چندین راه کار عملی از میان راه حل های پیشنهادی پرداخته و پس از اعتباربخشی، به اجرای آنها اقدام نمودم که عبارت بودند از: استفاده از فلش کارت ها همراه با تصاویر، اجرای نمایش متون انگلیسی کتاب درسی، تکرار و تمرین واژه ها در قالب متن های مختلف. لازم به ذکر است، بعد از اجرای راه حل های فوق، توانستم فراوانی دانش آموزان علاقه مند به خواندن و درک مفاهیم زبان انگلیسی را از 30 درصد به 70 درصد برسانم. در پایان این نتیجه به دست آمد که استفاده از روش های متنوع تدریس، توجه به تفاوت های فردی و نیازها و علایق آن ها و تقویت حافظه ی دیداری و شنیداری در بالا بردن میزان علاقه به یادگیری درک مفاهیم انگلیسی مؤثر بوده است.

 

واژه های کلیدی:

درس زبان انگلیسی - علاقه مندی - درک مفاهیم انگلیسی ارزشیابی

 

فهرست

فصل اول (تشخیص مسئله) 1

مقدمه. 1

توصیف وضع موجود. 3

الف شاخص های کیفی وضع موجود. 3

ب شاخص های کمی وضع موجود. 4

بیان مسأله. 4

اهداف پژوهش... 5

سؤالات پژوهش... 6

تعریف مفروضات.. 6

شواهد یک.. 7

گردآوری داده ها جهت شناسایی علل ایجاد مسئله. 9

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها 11

ادبیات موضوع. 12

الف پیشینه نظری.. 12

ب- پیشینه عملی.. 13

فصل دوم (اجرا) 15

راه حل های پیشنهادی.. 16

انتخاب راه حل های اجرایی.. 18

اجرای راه حل های انتخابی.. 19

فصل سوم (ارزیابی) 21

توصیف وضع مطلوب (شواهد 2) 22

الف) شاخص های کمی وضع مطلوب.. 22

ب) شاخص های کیفی وضع مطلوب.. 22

اعتباریابی.. 23

نتیجه گیری.. 24

پیشنهادات.. 25

فهرست منابع و مآخذ. 26

 

مقدمه:

زبان توسعه یافته ترین ابزار فکری است که برای برقراری ارتباط بین انسان ها و جوامع انسانی به کار گرفته می شود. گرچه با ابزارهای دیگری مانند علایم، هنرهای بصری همچون نقاشی و مجسمه سازی نیز می توان ارتباط برقرار نمود، اما انتقال مفاهیم پیچیده ذهنی به ساده ترین و کامل ترین شکل ممکن فقط از طریق زبان نوشتاری و گفتاری ممکن است. اما جمعیت کره ی زمین به زبان های مختلفی صحبت می کنند، زبان هایی که هر کدام به گوش دیگری غریب می آیند. طی سالیان اخیر به دلایل مختلف علمی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، زبان انگلیسی تبدیل به وسیله ی ارتباط مردمانی از فرهنگ ها و ملیت های متفاوت شده است. در دنیای امروز، اگر بخواهید در رشته ی پزشکی تحصیل کنید یا مدیری موفق باشید، دانستن زبان انگلیسی برایتان یک ضرورت به شمار می آید. چرا که در آن صورت می توانید در تجربیاتی که دیگر مردم دنیا به دست آورده اند سهیم شوید و در ارتباطی تنگاتنگ با آنان، دانش خود را به روز نگه دارید

علاوه بر آن، در دنیایی که پیشرفت وسایل ارتباط جمعی رفته رفته آن را به دهکده ای فرضی بدل می کند، نیاز به زبانی مشترک برای برقراری ارتباط و پیشبرد اهداف علمی- اجتماعی بشر، بیش از پیش احساس می شود. بنابراین یادگیری زبان انگلیسی که خواهی نخواهی به زبان ارتباط مردم دنیا بدل شده است در اولویت کاری تاجران، دانش پژوهان و... قرار می گیرد. البته منظور از یادگیری، کسب تواناییهای لازم به اندازه ی سخن پردازانی مانند شکسپیر[1] و میلن نیست. بلکه تا حدی است که بتوان دریافت کدام واژه چه مفهومی می تواند داشته باشد

لازم می دانم سخنی درباره ی ضرورت یادگیری زبان خارجی از حضرت امام خمینی (ره) نقل کنم: "بیش­تر به زبان (خارجی) احتیاج نبود. امروز احتیاج است. باید زبان های زنده ی دنیا جزء برنامه ی تبلیغاتی مدارس باشد... امروز مثل دیروز نیست که صدای ما از ایران بیرون نمی رفت.  امروز ما می توانیم در ایران باشیم و در همه جای دنیا با زبان دیگری تبلیغ کنیم ."

با توجه به مطالب یاد شده، آشکار می گردد که نقش و جایگاه درس زبان انگلیسی در زندگی انسان به چه میزان دارای اهمیت است. اما سؤال مهمی که مطرح می باشد آن است که، چرا بعضی از دانش آموزان به درس زبان انگلیسی علاقه مند نمی باشند؟ چرا در بررسی نتایج  ارزش یابی درس زبان انگلیسی اغلب فراگیران از بخش واژگان و درک مفاهیم، نمره ی بیشتری از دست می دهند؟ چرا بعضی از دانش آموزان در پاسخ گویی به طور شفاهی دچار اضطراب می شوند؟ چرا بعضی از دبیران در تدریس این درس موفقیت چندانی ندارند؟ به راستی دلیل این ناکامی ها چیست و عوامل آن کدامند؟

در مباحث روانشناسی تربیتی، انگیزش و تعلیم و تربیت رابطه ای مانند آب و ماهی دارند. برای ایجاد انگیزه در دانش آموزان باید تلاش نمود تا فرد احساس نیاز کند. برای کسب مهارت در یک زمینه یا کسب دانش در موضوعی خاص اگر انگیزه، شوق و یا علاقه در میان نباشد، هیچ گاه به هدف خود نخواهیم رسید. برای اینکه بتوانیم میزان علاقه و میزان انگیزه را افزایش دهیم، از تقویت کننده های مؤثر استفاده می کنیم.[2]

در میان دروس زبان انگلیسی زیاد مورد علاقه ی اکثر دانش آموزان نیست و یا اینکه در یادگیری آن مخصوصاً در واژگان و درک مفاهیم مشکلاتی دارند. زبان انگلیسی بسیار فرار است و اگر هر چند وقت یکبار تمرین نشود از یاد خواهد رفت. در این پژوهش از هر دو روش تقویت کننده ها هم بیرونی و هم درونی استفاده کردم تا به نتایج مطلوب خود برای حل این مشکل دست یابد.

توصیف وضع موجود

اینجانب ............. به مدت ............. سال است که در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستم و هم اکنون در آموزشگاه ................. مشغول تدریس زبان انگلیسی هستم. در یکی از کلاس هایم به نام کلاس ................ برای  مشخص کردن مسأله ی ذکر شده، در اوایل سال تحصیلی ............. از شاخص های کیفی و کمی جهت گردآوری داده ها استفاده نمودم.

الف شاخص های کیفی وضع موجود:

با نظرسنجی از دانش آموزان در مورد میزان علاقه ی آنها نسبت به درس زبان انگلیسی دریافتم:

  • نسبت به واژگان و متون انگلیسی نگرش مثبتی نداشتند.
  • معنی واژگان را زود فراموش می کردند.
  • نسبت به یادگیری درک مفاهیم متون انگلیسی ضعیف بودند.
  • انگیزه و علاقه ای نسبت به یادگیری واژگان نداشتند.
  • از اهمیت کاربرد زبان انگلیسی در زندگی روزمره اطلاع چندانی نداشتند.
  • نسبت به چگونه مطالعه کردن و یادگیری واژگان انگلیسی آگاهی نداشتند.
  • زمان تدریس متون انگلیسی خسته و کسل به نظر می آمدند.

با بررسی نتایج حاصل از آزمون زبان انگلیسی دی ماه دریافتم:

  • در قسمت واژگان و درک مفاهیم، دانش آموزان نمره بیشتری را از دست داده بودند.
  • دانش آموزان علاقه ای به پاسخ دادن به قسمت درک مطلب را نداشتند.
  • دانش آموزان در آزمون شفاهی که مستلزم کاربرد واژگان است نمره بیشتری را از دست داده بودند.

ب شاخص های کمی وضع موجود:

برای تعیین وضع موجود از اعداد و ارقام نیز استفاده شد که در این قسمت در قالب شاخص های کمی به شرح زیر ارایه می گردد:

با استفاده از روش های متمرکز به بررسی نتایج آزمون دی ماه درس زبان انگلیسی پرداختم. نتایج به دست آمده چنین بود:

جدول 1-1: جدول درصد فراوانی نتایج آزمون زبان انگلیسی دی ماه در سال تحصیلی 93-94

مولفه ها

جمع دانش آموزان

دانش آموزانی که به کل سؤالات پاسخ صحیح دادند

دانش آموزانی که از همه قسمت های سؤال، نمره از دست داده بودند

دانش آموزانی که فقط از قسمت درک مطلب نمره از دست داده بودند

مطلق

15

3

3

9

  بیان مسأله:

 در اوایل سال تحصیلی؛ همواره رفتار دانش آموزان در زنگ زبان انگلیسی، توجه مرا به خود جلب می کرد. بدان معنا که در این زنگ، کم تحرک تر و بی توجه به نظر می رسیدند. با توجه به رفتار آنها دریافتم که در جلساتی که گرامر (دستور زبان) تدریس و تمرین می شد، فراگیران با توجه بیشتری به درس گوش می کردند. اما زمانی که به آنها واژه ها و متن (READING) تدریس می شد، آنها با بی حوصلگی به درس گوش می د ادند و دقت و توجه کافی را نداشتند.

طبق ارزشیابی های مستمر در کلاس، دریافتم که دانش آموزان نکات گرامری را خیلی بهتر و راحت تر یاد می گرفتند و سؤالات مربوط به گرامر (دستور زبان) را بهتر از قسمت لغات و درک مفاهیم پاسخ می دادند. در مقاله ای به موضوعی برخوردم که نوشته بود: اکثر کسانی که در دوران مدرسه از زبان انگلیسی استفاده ای نمی­برند به علت ناآگاهی از اهمیت آن است. همین افراد وقتی وارد دانشگاه می شوند و می بینند که زبان علم دنیا و اینترنت و رسانه ها انگلیسی است، بیشتر انگیزه برای یادگیری زبان دارند. برخی به دنبال آموختن آن می روند، برخی دیگر به همین شکل، فارغ التحصیل می شوند. بسیاری از دانشجویان حتی در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری درس را تمام می کنند، بدون آنکه توانایی ترجمه ی حتی یک متن انگلیسی ساده را داشته باشند چه برسد به متون تخصصی و همان ها می شوند استاد دانشگاه.   

بنابراین علاقه مند شدم تا این وضع را تغییر داده و زمینه ای فراهم آورم تا دانش آموزان بهتر و راحت تر واژگان و مفاهیم را درک کنند. به این فکر کردم تا با بهبود بخشیدن به توانایی درک مفاهیم در آینده، این دانش آموزان هم مؤثر می باشند، چون همان طور که ذکر شد، واژگان و درک مفاهیم زبان انگلیس در دانشگاه ها و... نیز برای آنها سودمند می باشد.[3]

اهداف پژوهش:

امروزه یادگیری زبان انگلیسی یک ضرورت انکارناپذیر است. چرا که زبان انگلیسی، زبان علم است و آموزش رشته های مختلف در سطوح عالی و تولید علم به زبان انگلیسی صورت می گیرد. با افزایش روند جهانی سازی ارتباطات بین المللی، برنامه های رادیویی و تلویزیونی، تجارت جهانی و آموزش علوم جدید همگی به زبان انگلیسی صورت می گیرند و عدم آشنایی به این زبان برابر با عدم زندگی در دنیای مدرن امروزی است. زبان انگلیسی از زبان های زنده و بین المللی دنیاست که پرطرفدارترین زبان مکالمه ای دنیا محسوب می شود. و آنچه که این زبان را به زبان های دیگر جهان متمایز می کند، یادگیری آسان و روان و آسان بودن در به کار بردن این زبان در مکالمه است.

آموختن این زبان برای دانش آموزان امری جدایی ناپذیر با پیشرفت تحصیلی می باشد. براین اساس، هدف کلی از پرداختن به این پژوهش، علاقه مندی دانش آموزان به یادگیری واژه ها و در نتیجه خواندن و درک مفاهیم زبان انگلیسی بوده است. به دلیل روشن تر هدف این پژوهش این بود که پس از اجرای طرح، میزان علاقه مندی دانش آموزان به یادگیری خواندن و درک مفاهیم درس زبان انگلیسی از 30 درصد به 70 درصد افزایش یابد.

سؤالات پژوهش:

  • کدام بخش از کتاب زبان انگلیسی را دوست دارید؟
  • آیا مایلید در کلاس به متون انگلیسی غیر از کتاب درسی هم پرداخته شود؟
  • آیا مایلید به عنوان فعالیت نوروزی به ترجمه ی کتاب های داستانی کوتاه بپردازید؟

تعریف مفروضات

زبان:

یک سیستم قراردادی منظم از آواها یا نشانه های کلامی یا نوشتاری بوده که توسط انسانهای متعلق به یک گروه اجتماعی یا فرهنگی خاص برای نمایش و فهم ارتباطات و اندیشه ها به کار برده می‌شود.[4]

زبان انگلیسی:

زبان انگلیسی یکی از زبان‌های هند و اروپایی از شاخۀ ژرمنی است. خود شاخۀ ژرمنی به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می‌شود و انگلیسی به ژرمنی غربی تعلق دارد. این زبان در انگستان و جنوب شرقی اسکاتلند تکامل یافته‌است. از دیگر زبان‌های شاخه ژرمنی می‌توان به آلمانی، هلندی، دانمارکی، سوئدی و نروژی اشاره کرد. امروزه نزدیک به نیمی از مجموعه واژگان و دستور زبان انگلیسی از ریشۀ ژرمنی است و نیم دیگر را وامواژه ها تشکیل می‌دهد. بیشتر این وامواژه‌ها از زبان‌های لاتین، فرانسوی، بخشی از یونانی و دیگر زبان‌ها وارد انگلیسی شده‌اند. زبان انگلیسی باستان شباهت بسیار زیادی به زبان آلمانی باستان داشته است چون انگلیسی زبان‌ها عمدتاً اقوام ژرمنی بودند که از آلمان وارد بریتانیا شدند و به نوعی زبان آلمانی را می‌توان مادر زبان انگلیسی دانست.

به دلیل تأثیر بالای نظامی، اقتصادی، علمی، سیاسی و فرهنگی بریتانیا بر جهان پس از سدۀ هجدهم و تأثیر ایالات متحده آمریکا از سدۀ بیستم میلادی به این سو، این زبان در سطح جهان گسترش یافته و به عنوان زبان دوم، زبان میانجی و زبان اداری در بسیاری نقاط جهان کاربرد پیدا کرده‌است.

زبان انگلیسی به عنوان زبان مادری در کشورهای انگستان، آمریکا، کانادا، استرالیا، ایرلند، نیوزلند، آفریقای جنوبی، غنا و بسیاری کشورهای دیگر کاربرد دارد. انگلیسی امروزه از نظر تعداد گویشوَر، پس از چینی و اسپانیایی، سومین زبان جهان است. تعداد کسانی که زبان مادری‌شان انگلیسی است امروزه ۳۸۰ میلیون نفر است. انگلیسی در بسیاری از کشورها زبان میانجی است و مهم‌ترین زبان دنیا در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی، صنعتی، فرهنگی و علمی در روابط بین‌الملل به شمار می‌آید.[5]

شواهد یک:

به منظور دست یابی به راه کارهایی برای حل مسأله، بار دیگر با استفاده از روش های علمی به جمع آوری داده ها پرداختم که توضیح آن به شرح زیر می باشد:

الف  مصاحبه:

بعد از بررسی های مصاحبه های گذشته و برای کسب اطلاعات مفیدتر، چند سؤال دیگر تنظیم کرده و از دانش آموزانم پرسیدم. سؤالات چنین بودند:

  • چگونه می توانیم واژگان انگلیسی را راحت تر یاد بگیریم؟
  • با چه روش هایی می توانیم فضای کلاس انگلیسی را با نشاط تر کنیم؟
  • چرا ترجیح می دهید زبان انگلیسی را در آموزشگاه های زبان یاد بگیرید؟

چند نمونه از جواب های دانش آموزان این بود:

با استفاده از پوسترهای لغات همراه با تصاویر در کلاس فضای آن را متفاوت کرده و از وسایل کمک آموزشی متنوع در تدریس این درس کمک بگیرید.

ب - پرسش نامه:

برای کسب راه حل های مناسب جهت حل مسأله، پرسش نامه ای که شامل سؤالات زیر بود، را تنظیم نموده سپس در اختیار تعدادی از همکارانم قرار دادم تا نظرات خود را در آن قید کنند. سؤالات مطرح شده بدین شرح بودند:

  1. به نظر شما چگونه می توان نگرش منفی دانش آموزان را نسبت به یادگیری خواندن و درک مفاهیم انگلیسی از بین برد؟
  2. چگونه می توان فضای کلاس زبان انگلیسی را شادتر و با نشاط تر ساخت؟
  3. از چه وسایل کمک آموزشی برای یاددهی واژگان انگلیسی استفاده کنیم؟

نمونه ای از پاسخ های همکارانم چنین بود: استفاده از متن های ساده تر در شروع تدریس، استفاده از سی دی های آموزشی همراه با تصاویر و فیلم های مربوط به متون انگلیسی موجود در کتاب و تکرار و تمرین.

گردآوری داده ها جهت شناسایی علل ایجاد مسئله:

پس از اینکه برایم محرز شد که دانش آموزانم علاقه ای به متون انگلیسی از خود نشان نمی دهند و فقط دوست دارند دستور زبان انگلیسی را به صورت حفظی و فرمولی یاد بگیرند، تصمیم گرفتم برای شناسایی علت یا علل ایجاد کننده ی این مسأله، به گردآوری داده ها اقدام نمایم.

ابتدا به جمع آوری فرضیاتی که در ذهن خود داشتم پرداختم. مثلاً: جذاب نبودن روش تدریس خودم برای دانش آموزان، عدم علاقه ی آنان نسبت به خودم و غیره. با بررسی های به عمل آمده، دریافتم که مشکل بی علاقگی آنان نسبت به درس زبان انگلیسی به سال های قبل هم برمی گردید. لازم دانستم از روش های علمی گردآوری داده ها استفاده کنم، تا از این راه بتوانم راه حل های مسأله را نیز بیابم.[6]

از آنجا که یکی از ابزارهای کسب داده های تحقیق و پژوهش، پرسش نامه است، پرسش نامه ای با این سؤال تنظیم کردم:


[1] William Shakespeare

[2]  لطف آبادی، حسین، روان شناسی تربیتی

[3]  سایت راه علم (http://raheelm.com)

[4]  نجفی، ابوالحسن، مبانی زبان‌شناسی و کاربرد آن در زبان فارسی، ص 26

[5]  سایت ویکی پدیا

[6]  قاسمی پویا، اقبال، راهنمای عملی پژوهش در عمل



پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان
نمایش لینک دانلود پس از پرداخت هزینه
ایمیل
موبایل
کمک به هزینه درمان بیماران سرطانی

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
dvg0056_2024826_7877.zip1.3 MB





اقدام پژوهی با موضوع چگونه توانستم با استفاده از وسایل کمک آموزشی تلفظ صحیح کلمات را در زبان آموزان را بهبود بخشم.

اقدام پژوهی با موضوع چگونه توانستم با استفاده از وسایل کمک آموزشی تلفظ صحیح کلمات را در زبان آموزان را بهبود بخشم. تعداد صفحات: 39 صفحه قیمت: 2500 تومان مدل: Word & PDF (فایل بصورت ورد قابل ویرایش) مختصری از متن اقدام پژوهی: چکیده: تحقیق حاضر در پایه نهم دبیرستان ارشاد و با ........ نفر دانش آموز انجام شده است. مسأله ی مورد نظر مشکل یادگیری تلفظ واژگان زبان انگلیسی در این دانش آموزان بوده و هدف از انجام این پژوهش، آموزش تلفظ صحیح کلمات به زبان آموزان است. همیشه از استفاده از تکنولوژی در حل بسیاری ا ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,000 تومان

اقدام پژوهی با موضوع چگونه مي توانم ناهنجاريهاي رفتاري دانش آموز طلاقم را كاهش يا از بين ببرم

اقدام پژوهی با موضوع چگونه مي توانم ناهنجاريهاي رفتاري دانش آموز طلاقم را كاهش يا از بين ببرم تعداد صفحات: 27 صفحه قیمت: 2500 تومان مدل: Word & PDF (فایل بصورت ورد قابل ویرایش) مختصری از متن اقدام پژوهی: چكيده: سالهاست كه در مدرسه­ي ابتدايي مشغول به تدريس هستم. متأسفانه در اين مدّت با شاگردان مشكل­دار بسياري  مواجه بودم و هر سال با تجربه بيش از قبل سعي در رفع يا كاهش آن نموده ام. امسال هم مثل هر سال از بين دانش آموزم حدود ده نفر آن ها داراي مشكل ضعيف يا حاد بودند كه ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,000 تومان

اقدام پژوهی با موضوع چگونه مي توانم مهارت انشانويسي دانش آموزان را افزايش دهم

اقدام پژوهی با موضوع چگونه مي توانم مهارت انشانويسي دانش آموزان را افزايش دهم تعداد صفحات: 18 صفحه قیمت: 2500 تومان مدل: Word & PDF (فایل بصورت ورد قابل ویرایش) مختصری از متن اقدام پژوهی: چکیده نوشتن فرصتي براي انديشيدن، تجسم نمودن و به خاطر آوردن است. ديدگاه مشترك درباره ي نوشتن بدين قرار مي باشد، كه نوشتن برقراري ارتباط و انتقال اطلاعات و عقايد از طريق نظامي از نشانه هاي مكتوب است. در واقع نوشتن يك آفرينش و خلاقيت تام است كه در يك طرف آن خلق افكار و انديشه ها و ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,000 تومان

اقدام پژوهی با موضوع چگونه می توانم میزان علاقه مندی شاگردانم را به درس ریاضی افزایش دهم

اقدام پژوهی با موضوع چگونه می توانم میزان علاقه مندی شاگردانم را به درس ریاضی افزایش دهم تعداد صفحات: 26 صفحه قیمت: 2500 تومان مدل: Word & PDF (فایل بصورت ورد قابل ویرایش) مختصری از متن اقدام پژوهی: چکیده   از   اوایل سال تحصیلی، همواره رفتار دانش‌آموزان در زنگ ریاضی، توجه من را به موضوعی از این قرار به   خود جلب می­کرد. بدان معنا که در این زنگ، شاهد چهره­های درهم رفته و بی حوصله­ی آنان بودم. بعضی از دانش آموزان در این زنگ با یکدیگر صحبت می& ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,000 تومان

اقدام پژوهی با موضوع چگونه مي توانم مهارت انشانويسي دانش آموزان را افزايش دهم

اقدام پژوهی با موضوع چگونه مي توانم مهارت انشانويسي دانش آموزان را افزايش دهم تعداد صفحات: 24 صفحه قیمت: 2500 تومان مدل: Word & PDF (فایل بصورت ورد قابل ویرایش) مختصری از متن اقدام پژوهی: چکیده نوشتن فرصتي براي انديشيدن، تجسم نمودن و به خاطر آوردن است. ديدگاه مشترك درباره ي نوشتن بدين قرار مي باشد، كه نوشتن برقراري ارتباط و انتقال اطلاعات و عقايد از طريق نظامي از نشانه هاي مكتوب است. در واقع نوشتن يك آفرينش و خلاقيت تام است كه در يك طرف آن خلق افكار و انديشه ها و ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,000 تومان

اقدام پژوهی با موضوع چگونه می توانم مشکل افسردگی دانش آموزم را حل کنم

اقدام پژوهی با موضوع چگونه می توانم مشکل افسردگی دانش آموزم را حل کنم راهکارهای برطرف کردن مشکل افسردگی دانش آموزان تعداد صفحات : 24 صفحه قیمت: 3000 تومان مدل: PDF & Word (فایل بصورت ورد قابل ویرایش) مختصری از متن اقدام پژوهی : چکیده تفاوت عمده ی همه ی مکتب های مادی با ادیان الهی در نوع نگرش آنها به انسان و ابعاد وجودی اوست. و هر کدام از آنها برنامه ها و سیاست های خود را بر اساس برداشت خود از ماهیت انسان طراحی می کنند. وقتی انسان را موجودی فراتر ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,000 تومان

اقدام پژوهی با موضوع چگونه می توانم علاقه ی دانش آموزان را جهت شرکت در نماز جماعت مدرسه افزایش دهم

اقدام پژوهی با موضوع چگونه می توانم علاقه ی دانش آموزان را جهت شرکت در نماز جماعت مدرسه افزایش دهم افزایش علاقه ی دانش آموزان به جهت شرکت در نماز جماعت مدرسه تعداد صفحات : 29 صفحه قیمت: 2500 تومان مدل: PDF & Word (فایل بصورت ورد قابل ویرایش) مختصری از متن اقدام پژوهی :   چکیده با توجه به مراحلی که اجرا کردم و براساس مشاهداتم از وضعیت روحی دانش آموزان و حضورشان در نماز، به این نتایج دست یافتم: دانش آموزان بدون اکراه، در وقت مقرر اقدام به گرفتن وضوکرده و برای نماز ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,000 تومان

اقدام پژوهی با موضوع چگونه مي توانم عادت هاي صحيح بهداشتي مانند مسواك زدن را در دانش آموزانم تقويت كنم

اقدام پژوهی با موضوع چگونه مي توانم عادت هاي صحيح بهداشتي مانند مسواك زدن را در دانش آموزانم تقويت كنم تقویت عادت هاي صحيح بهداشتي مانند مسواک زدن در دانش آموزان تعداد صفحات : 20 صفحه قیمت: 2500 تومان مدل: PDF & Word (فایل بصورت ورد قابل ویرایش) مختصری از متن اقدام پژوهی : چکيده مسواک کردن اقتضاي فطرت است.                  رسول اکرم (ص) مسواک زدن صحیح از ارکان اصلی مقوله ی بهداشت دهان و د ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,000 تومان

اقدام پژوهی با موضوع چگونه توانستم نظم دانش آموزانم را تقويت كرده و بهبود بخشم

اقدام پژوهی با موضوع چگونه توانستم نظم دانش آموزانم را تقويت كرده و بهبود بخشم راهکارهای بهبود و تقویت نظم دانش آموزان تعداد صفحات : 33 صفحه قیمت: 2500 تومان مدل: PDF & Word (فایل بصورت ورد قابل ویرایش)   مختصری از متن اقدام پژوهی : چکیده آموزش و پرورش به عنوان نهادي با کارکردهاي جامعه پذيري، فرهنگ پذيري، آموزش علوم و فنون با بهره­گيري از مواريث ديني و فرهنگي در کنار يافته هاي علمي انديشمندان و صاحب نظران بيشترين مسئوليت را در قبال ايجاد مهارت&s ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,000 تومان