فروشگاه علمی و پژوهشی راه علم

اقدام پژوهی , درس پژوهی , گزارش تخصصی , شهید پژوهی

اطلاعیه فروشگاه

پشتیبانی از ساعت 8 الی 18: 09904652258

اقدام پژوهی با موضوع راهکارهای افزایش علاقه مندی دانش آموزان مقطع ابتدایی به درس ریاضی

اقدام پژوهی با موضوع راهکارهای افزایش علاقه مندی دانش آموزان مقطع ابتدایی به درس ریاضی

تعداد صفحات: 38 صفحه

قیمت: 2500 تومان

مدل: Word & PDF (فایل بصورت ورد قابل ویرایش)

مختصری از متن اقدام پژوهی:

چکیده

تحقیق حاضر مربوط به دانش آموزان مدرسه ابتدایی ................  واقع در شهرستان ......... و با جمعیت نمونه 26 نفر دانش­آموز انجام شده است. مسأله ی مورد نظر، بی­علاقه­گی، بی­توجهی و غیر­فعال بودن اغلب دانش­آموزان یاد شده درانجام فعالیت­های درس ریاضی و رضایت بخش نبودن نتایج آزمون های عملکردی آنان بوده و هدف از انجام این تحقیق، افزایش میزان علاقه­مندی دانش­آموزان دبستان ......... یاد شده به درس ریاضی و انجام فعالیت­های آن دردرس مورد نظر بوده است. بر این اساس، پژوهشگر با استفاده از روش­های علمی به منظور کسب داده­های لازم، از منابع گوناگون تحقیق مانند: همکاران و مدیر، سرگروه آموزشی درس ریاضی، دانش­آموزان و والدین آن­ها، کتاب­ها، مجلات، اینترنت، بررسی کارنامه­ی تحصیلی و ارزیابی نتایج آزمون­های برگزار شده، به تجزیه و تحلیل آن­ها جهت شناسایی عوامل موثر در ایجاد مسأله و یافتن راه­حل­های پیشنهادی پرداخت. سپس به انتخاب چندین راهکار عملی از میان راه حل­های پیشنهادی مبادرت ورزید. آن گاه پس از اعتبار بخشی توسط گروه پژوهش، به اجرای راه­حل­های انتخابی اقدام نمود که عبارت بودند از: 1. تنظیم جدولی به منظور ارزش­یابی تشخیصی و تکوینی و تعیین روش تدریس2.  تشکیل انجمن کودکان ریاضی­دان 3. تنظیم فرم ارزش­یابی فعالیت­های عملکردی دانش­آموزان تنظیم شبکه­ی تلوزیونی ویژه­ی کودکان. لازم به ذکر است، پس از اجرای راه­حل­های فوق، پژوهشگر موفق گردید تا فراوانی دانش­آموزان علاقه­مند به یادگیری مفاهیم ریاضی را از 7 نفر در اوایل سال تحصیلی به ۱۴ نفر درپایان سال تحصیلی برساند. در پایان این نتیجه به دست آمد که، استفاده از روش­های متنوع تدریس، متناسب با هدف هر درس، ارائه فعالیت­های عملکردی به دانش­آموزان با توجه به تفاوت­های فردی، نیازها و علایق آنان و تشویق­های مناسب، تقویت حافظه دیداری و شنیداری، پرورش دقت و توجه فراگیران، در قالب بازی های هدفدار، در افزایش میزان علاقه­مندی آنان به درس ریاضی و انجام فعالیت­های عملکردی آن، بسیار مؤثر بوده است. 

 کلیدواژه ها: درس ریاضی، فعالیت­های عملکردی، علاقه­مندی، ارزش­یابی، دانش­آموزان

فهرست مطالب

مقدمه. 1

بیان مسأله. 2

اهداف تحقیق.. 5

توصیف وضع موجود (شواهد 1) 5

الف. شاخص‌های کیفی وضع موجود. 5

ب. شاخص‌های کمّی وضع موجود. 6

گردآوری داده‌ها: 10

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده‌ها 13

گردآوری داده‌ها جهت ارائه راه حل‌ها 14

ادبیات موضوع. 16

الف: پیشینه نظری.. 16

پیشینه ی عملی: 17

راه حل‌های پیشنهادی.. 20

انتخاب راه حل‌ها 23

اجرای راه حلهای انتخابی (گردآوری شواهد 2) 24

نتیجه گیری.. 26

پیشنهاد‌ها و راهکارها 29

فهرست منابع و مآخذ. 31

 

مقدمه

مفاهیم ریاضی، یکی از اثربخش ترین و کارآمد ترین مواد درسی می‌باشد. به طوری که مبینی (1380) به نقل از  ریچارد کورانت، در این زمینه می‌گوید: «ریاضیات یکی از عالی ترین تراوش‌های اندیشه ی آدمی است که منعکس کننده­ی اراده­ی انسان و نشان دهنده­ی سیر عقل و برهان و هم­چنین بیان کننده­ی میزان علاقه­ی بشر به کمال و زیبایی است.» نقش بنیادی علم ریاضی در پیشبرد سایر علوم و فنون نیز مورد پذیرش همگان است، به طوری که نرسیدن به هدف‌های آموزشی در زمینه­ی ریاضی موجب ضعف ، ناتوانی و دست نیافتن به اهداف مربوط به پیشرفت علوم و فنون دیگر خواهد بود.[1]

با توجه به مطالب یاد شده، آشکار می‌گردد که نقش و جایگاه درس ریاضی در زندگی انسان به چه میزان دارای اهمیت است. اما سؤال مهمی که مطرح می‌باشد آن است که، چرا عده­ی کمی از دانش‌آموزان به درس ریاضی علاقه­مند می باشند؟ چرا نتایج ارزش­یابی درس ریاضی اغلب فراگیران رضایت بخش نمی باشد؟ چرا بعضی از دانش‌آموزان در زنگ ریاضی دچار اضطراب و نگرانی می‌شوند؟ چرا بعضی از آموزگاران در تدریس این درس موفقیّت چندانی ندارند؟ به راستی دلیل این ناکامی‌ها چیست و عوامل آن کدامند؟

برخی از پژوهشگران، هم چون عزیزخانی (1388) در اقدام پژوهی که با عنوان «چگونه توانستم با ایجاد محیطی شاد و فعال میزان یادگیری دانش‌آموزان کلاس سوم مدرسه شهیدین فاطمی را در درس ریاضی افزایش دهم؟» انجام داده بود، با استفاده از روش‌های گوناگون تحقیق، به این نتیجه رسید که می‌توان با ایجاد محیط شاد و افزایش نشاط در دانش‌آموزان، میزان علاقه‌مندی آنان را در درس ریاضی افزایش داد.

بی­شک، مهم ترین عاملی که در موفقیت یا ناکامی برخی از معلمان در تدریس ریاضی، نقش بسزایی دارد، مربوط به روش آنان در علاقه مند کردن دانش‌آموزان به درس یاد شده و چگونگی ایجاد انگیزه و ارائه مطالب درسی به آنان می‌باشد.

بر این اساس، عنوان اقدام پژوهی حاضر این است: «راه­کار­های افزایش علاقه­مندی دانش­آموزان مقطع ابتدایی  به درس ریاضی» و هدف اصلی آن، ایجاد انگیزه و افزایش علاقه در دانش‌آموزان یاد شده نسبت به درس ریاضی و انجام فعالیت های عملکردی آن و پیشرفت فراگیران در آزمون های مداد-کاغذی درس مورد نظر می باشد.

از سوی دیگر، این تحقیق در پی آن بود تا علاوه بر افزایش علاقه‌مندی دانش‌آموزان دبستان میثم به درس ریاضی، میزان مهارت آنان را نیز در انجام آزمون‌های عملکردی و فعالیت‌های خارج از مدرسه، ارتقا بخشد. هم چنین سعی بر آن داشت تا میزان کاربرد مفاهیم ریاضی را در زندگی روزمره ی فراگیران افزایش داده، و به دلیل تلفیق درس یاد شده با سایر دروس، موفقیت دانش‌آموزان در یادگیری درس­های دیگر (فارسی، علوم، هنر و غیره) را نیز امکان پذیر سازد.

بیان مسأله

اینجانب ............. با ......... سال سابقه ی خدمت، در سال تحصیلی ........... با سمت معاون آموزگار در مدرسه ...................... واقع در شهرستان .............. مشغول به انجام وظیفه بودم. از نظر اقتصادی و فرهنگی و هم­چنین میزان سواد، خانواده‌های دانش‌آموزان در وضعیت نسبتاً بدی قرار داشتند. بر این اساس، دانش‌آموزان انتخاب شده من با فراوانی 26 نفر، از این قاعده مستثنی نبوده و دارای وضعیت خانوادگی مشابه با دیگر دانش‌آموزان این آموزشگاه بودند. اما، آنچه ذهن اقدام‌پژوه را به خود مشغول کرده بود ، به شرح زیر است:

در اوایل سال تحصیلی یاد شده، همواره رفتار دانش‌آموزان در زنگ ریاضی، توجه مرا به خود جلب می­کرد. بدان معنا که در این زنگ، شاهد چهره­های در هم رفته و بی حوصله­ی آنان بودم. بعضی از دانش آموزان در این زنگ با یکدیگر صحبت می­کردند، برخی از آن ها بی مورد اجازه­ی بیرون رفتن از کلاس را می­گرفتند، چند تا از دانش­آموزان سرشان را روی میز خود گذاشته چرت می زدند. گاهی اوقات کتاب ریاضی­شان را نمی­آوردند و هنگام انجام تمرین­ها، دائم در کلاس راه می­رفتند. در واقع آن چه بیش از هر چیز مرا متعجّب می‌کرد، کم­تحرکی و بی­توجهی آنان نسبت به درس ریاضی بود، زیرا آن­ها در زنگ‌های دیگر فعال و پر­تحرّک بودند و برای انجام دادن فعالیّت‌های مربوط به درس­های دیگر میل و رغبت زیادی از خود نشان ‌داده و فعالیت­های مورد نظر را به خوبی، کامل و تمیز انجام می­دادند، اما  درکلاس ریاضی علاوه بر این که غیر­فعال بودند، تکالیف و فعالیت­های مربوطه را نیز کامل و مرتب انجام نمی دادند! هم­چنین، برای حل تمرین روی تخته­ی کلاس،کسی داوطلب نمی‌شد، و زمانی که دانش­آموزی را صدا می‌زدم تا تمرینی را حل کند، چندان رغبتی برای انجام تمرین از خود نشان نمی داد. در صورت نوشتن پاسخ نادرست هم، هیچ کس نظری نمی­داد! فراگیران یاد شده نه تنها به تمرین‌های انجام شده روی تخته­ی کلاس توجهی نکرده بودند، بلکه به کتاب خود هم توجهی نداشتند تا پاسخ‌های ناصحیح را اصلاح کنند. این امر نشان دهنده ی آن بود که اصلاً دقت و توجه کافی را نداشتند. با توجه به تذکرات زیادی که به آن ها می دادم، باز هم شاهد پاسخ های نادرست و ناقص تمرین های ریاضی بودم. از این رو، وضعیت موجود واقعاً برایم رنج آور بود. مگر می شود فراگیران در درس ریاضی این قدر بی­تحرک و غیر­فعّال بوده و یا این­که هیچ اعتراضی به جواب نادرست تمرین‌ها نداشته باشند؟ از نتایج آزمون های مداد-کاغذی نیز رضایت چندانی نداشتم، به جز تعداد اندکی، بقیه دانش آموزان، پاسخ سؤالات آزمون را ناقص یا نادرست می نوشتند، با این­که بیشتر سؤالات در کلاس، تمرین می­شد، ولی باز هم بی دقتی یا عدم یادگیری مفاهیم ریاضی کاملاً مشهود بود. زمانی که فعالیت­های عملکردی ارائه می­شد تا انجام دهند، مشاهده می­کردم که بی­حوصله، بی­دقت و نامرتب انجام می دهند. از این که آن‌ها این قدر نسبت به درس ریاضی بی­توجه بودند، متأثر می‌شدم. احساس می­کردم حتماً مشکلی هست که به درس مورد­ نظر   بی­اعتنا هستند، به همین دلیل توجهم به این مسأله بیش­تر جلب شد.

با توجه به این که درس ریاضی یکی از علوم پایه محسوب می‌شود، عدم­ علاقه به این درس، منجر به ناتوانی یادگیری شده، در نهایت، نه تنها باعث افت تحصیلی و اتلاف بودجه می‌شود، بلکه به سرزنش و تحقیر دانش‌آموزان، تشکیل خودپنداره ی ضعیف و کاهش عزت نفس آنان انجامیده و سلامت روان­شان را نیز به مخاطره می‌اندازد. و چه بسا آنان را به مکانیزم‌های دفاعی ناموفق بکشاند. این مشکلات، از مدرسه و دانش‌آموزان، به خانه و خانواده کشانده شده و اضطراب و ناخشنودی را در همه فضای زندگی می‌پراکند و حاصل همه­ی  این­ها، آسیب سختی است که به بهداشت روانی جامعه وارد می‌شود.

از این رو، و بر اساس وظیفه­ی خطیر الهی و تعهد شغلی خود و احساس مسئولیتی که در برابر دانش‌آموزانم داشتم، سعی کردم مانند یک پزشک عمل کنم. همان­طور که پزشک ابتدا بیمار را به خوبی معاینه نموده و بر اساس علم و تجربه­ای که دارد، علت بیماری را تشخیص داده و از طریق آزمایشات پاراکلینیکی به اطمینان در تشخیص خود، دست یافته و پس از آن، درمان صحیح را آغاز می­کند، من نیز تصمیم گرفتم ابتدا علل بی‌علاقه‌گی آنان  را نسبت به درس ریاضی ریشه­یابی نموده و سپس به حل آن مبادرت ورزم. انگیزه­ی من به عنوان آموزگار پایه دوم ابتدایی این بود که با استعانت از خداوند متعال و استفاده از نقطه نظرات همکاران، به بررسی موانع ایجاد شده پرداخته و هم­چنین با بهره­مندی از روش‌های گوناگون، تجربیات و راه­کارهای ابتکاری، علاوه بر ایجاد و افزایش علاقه‌مندی آنان به درس ریاضی، مهارت‌هایی را در رابطه با این درس مهم ایجاد کنم و همچنین روش‌ها و طرح‌های مناسبی را جهت علاقه‌مندی آنان در به کار گیری مفاهیم ریاضی در زندگی روزمره فراهم نمایم.مسأله­ای که برایم مطرح می‌شد این بود؛ با توجه به محور بودن دانش‌آموزان در فعالیت‌های کلاس، در راستای هدف این اقدام پژوهی چه راه­کارهای عملی را می‌توان ارائه نمود تا میزان علاقه‌مندی دانش‌آموزان به درس ریاضی و فعالیت‌های مربوط به آن بیشتر شود؟ به عبارت روشن­تر، با استفاده از چه روش­هایی می­توان، زمینه­ی مناسبی برای شرکت فعال فراگیران در انجام فعالیت‌های مربوط به درس ریاضی فراهم نمود؟ بنابراین، در تحقیق حاضر که از نوع  پژوهش در عمل بوده است، در پی آن بودم تا با استفاده از ابزار معتبر علمی به جمع آوری داده‌ها­ی لازم با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر ایجاد مسأله و دست­یابی به راه­حل‌های مورد نیاز برای حل آن پرداخته، تا پس از انتخاب و اعتبار بخشی مناسب، به اجرای آن‌ها بپردازم.

اهداف تحقیق

       آموختن ریاضیات یک فرایند اجتماعی است و از طریق آن، دانش‌آموزان با همکاری یکدیگر و به طور گروهی دانش و مهارت‌های ریاضی خود را می‌سازند و فرصت‌های یادگیری نیز از راه گفتگوی جمعی، توضیح، توجیه و مذاکره درباره ی معنا و مفهوم، پدید می‌آید،[2] بر این اساس، هدف کلی از پرداختن به این پژوهش، افزایش علاقه­مندی دانش‌آموزان به انجام فعالیت‌های درس ریاضی بوده است. به بیان روشن تر، هدف این بود که پس از اجرای طرح، میزان علاقه مندی دانش آموزان به یادگیری مفاهیم درس ریاضی از 92/26 درصد به 40 درصد، میزان علاقه مندی به انجام تکالیف بدون کمک اولیا از 23/19 درصد به 50 درصد، میزان علاقه مندی به انجام فعالیت های عملکردی از 07/23 درصد به 70 درصد افزایش یابد.

توصیف وضع موجود (شواهد 1)

 به منظور مشخص کردن مسأله ی ذکر شده، در اوایل سال تحصیلی92-91 جهت گردآوری داده‌ها، از شاخص‌های کیفی و کمّی استفاده نمودم.

الف. شاخص‌های کیفی وضع موجود

      قبل از پرداختن به شاخص‌های کیفی بر خود لازم می‌دانم، مروری بر اهداف آموزش ریاضی در دوره­ی ابتدایی داشته باشم.

      به منظور آگاهی بیش­تر از میزان علاقه­ی دانش­آموزان نسبت به درس ریاضی، دفترچه­ای به نام ثبت فعالیت‌های ریاضی تهیه نموده و هر ورق آن را به دانش­آموزی اختصاص دادم و هنگامی که دانش‌آموزان فعالیت‌های مختلف گروهی و فردی در کلاس انجام می‌دادند، با دقت، رفتار آنان را مشاهده نموده و یادداشت می‌کردم. بعد از دو ماه و چند روز:

 با بررسی مراجعات مکرر بعضی از اولیای دانش‌آموزان به کلاسم، و گله مندی از فرزندشان در رابطه با درس ریاضی دریافتم:

  • از نتایج آزمون‌های مداد-کاغذی درس یاد شده ناراضی بودند.
  • نسبت به درس ریاضی ابراز بی­علاقه­گی می کردند.
  • انجام تکالیف ریاضی در منزل، با تأخیر و نارضایتی اولیا همراه بود.
  • تکالیف ریاضی با کمک بزرگ­ترهای خود انجام می شد.
  • با نظر­سنجی از دانش‌آموزان در مورد میزان علاقه­ی آنها نسبت به درس ریاضی دریافتم:
  • نسبت به یادگیری درس ریاضی نگرش مثبتی نداشتند.
  • به نقل از چند تن از دانش‌آموزان زنگ ریاضی خسته کننده بود.

هم­چنین با بررسی نتایج حاصل از آزمون ریاضی آذرماه دریافتم:

  • آزمون‌های عملکردی را با دقت انجام نمی­دادند.
  • علاقه­ای به انجام آزمون‌های عملکردی نداشتند.
  • نتایج آزمون­های عملکردی چندان رضایت­بخش نبود.

       با بررسی کارنامه پیشرفت تحصیلی سال گذشته آن‌ها نیز دریافتم:

  • ارزیابی درس ریاضی در کارنامه پیشرفت تحصیلی سال گذشته برخی از آنان چندان رضایت بخش نبود.

[1]  مبینی، محمدتقی، آموزش ریاضیات قبل از دبستان، ص 15

[2]  صفوی؛ امان الله، آموزش ریاضی به کودکان دبستانی با روش کشورهای پیشرفته، ص 20



پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان
نمایش لینک دانلود پس از پرداخت هزینه
ایمیل
موبایل
کمک به هزینه درمان بیماران سرطانی

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
wfg0064_2024840_5082.zip1.4 MB





اقدام پژوهی با موضوع راه حل ها و راهکارهای اصلاح رفتارهای غیرمتعارف و نابهنجار دانش آموزان

اقدام پژوهی با موضوع راه حل ها و راهکارهای اصلاح رفتارهای غیرمتعارف و نابهنجار دانش آموزان تعداد صفحات: 35 صفحه قیمت: 2500 تومان مدل: Word & PDF (فایل بصورت ورد قابل ویرایش) مختصری از متن اقدام پژوهی: چكيده شايد بتوان گفت كه فحش و ناسزا گفتن در بين نوجوانان يكي از دغدغه هايي است كه خانواده ها از آن رنج مي برند چرا كه نگران آينده فرزندشان ميباشند در اين تحقيق سعي بر آن شده است كه   عوامل ايجاد اين رفتار و راه حل هاي اساسي براي كاهش اين رفتار نامتعارف بيان شود.من در اين تح ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,000 تومان

اقدام پژوهی با موضوع مدیریت بحران (دوستان ما) پایه دوم ابتدایی

اقدام پژوهی با موضوع مدیریت بحران (دوستان ما) پایه دوم ابتدایی تعداد صفحات: 43 صفحه قیمت: 3000 تومان مدل: Word & PDF (فایل بصورت ورد قابل ویرایش) مختصری از متن اقدام پژوهی: چکیده در آموزشگاه ابتدایی ....مدیریت وهمکاران این آموزشگاه تصمیم گرفتند که در برنامه درس پژوهی شرکت نمایتد با تشکیل شورای معلمان چالش های هر پایه مشخص شد ودر پایان جلسه تصمیم گرفته شد که باتوجه به مباحث جذاب فارسی دوم  آموزش دوستان ما به عنوان موضوع درس پژوهی انتخاب شود اب ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,000 تومان

اقدام پژوهی با موضوع حل مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیای کلاس چهارم ابتدایی در بخش نواحی آب و هوایی ایران

اقدام پژوهی با موضوع حل مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیای کلاس چهارم ابتدایی در بخش نواحی آب و هوایی ایران تعداد صفحات: 22 صفحه قیمت: 2500 تومان مدل: Word & PDF (فایل بصورت ورد قابل ویرایش) مختصری از متن اقدام پژوهی: چکیده : من سعی کردم طی مطالعات، بررسی، نظرخواهی های مختلف و گردآوری اطلاعات تلاش خود را در جهت رفع این مشکل قرار دهم. در این راه از اولیای مدرسه ـ همکاران، دانش آموزان کمک گرفتم. روش های مختلفی را یادداشت کردم و به کتب زیادی مراجعه نمودم تا با توجه به مطالب گردآوری شده و تغییر ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,000 تومان

اقدام پژوهی با موضوع حل مشکل روخوانی دانش آموزم

اقدام پژوهی با موضوع حل مشکل روخوانی دانش آموزم تعداد صفحات: 23 صفحه قیمت: 2500 تومان مدل: Word & PDF (فایل بصورت ورد قابل ویرایش) مختصری از متن اقدام پژوهی: چکیده:   با توجّه به اهمیّت خواندن در این مقاله موارد ذیل ذکر شده است: اهداف خواندن راه کارهایی جهت بهتر خواندن راه حل ها و چگونگی اجرای راه حل ها چگونگی به دست آوردن اطّلاعات در رابطه با مشکل دانش آموز هدف های انجام این پژوهش : آشنایی بیشتر با روش ها وراه کارها یی جهت به ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,000 تومان

اقدام پژوهی با موضوع چگونه وضعیت انضباطی دانش آموزان پایه را بهبود بخشیدم

اقدام پژوهی با موضوع چگونه وضعیت انضباطی دانش آموزان پایه را بهبود بخشیدم تعداد صفحات: 32 صفحه قیمت: 2500 تومان مدل: Word & PDF (فایل بصورت ورد قابل ویرایش) مختصری از متن اقدام پژوهی: چکیده اينجانب ………….. دارای مدرک ……………… ، معاون آموزشی مدرسه ………. شهرستان ……… ، داراي …………… سابقه خدمت در آموزش وپرورش هستم. ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,000 تومان

اقدام پژوهی با موضوع چگونه میتوان دانش آموز بیش فعال ، در درس علوم اجتماعی را شناسایی کرد و به او در درس خواندن کمک کرد

اقدام پژوهی با موضوع چگونه میتوان دانش آموز بیش فعال ، در درس علوم اجتماعی را شناسایی کرد و به او در درس خواندن کمک کرد تعداد صفحات: 31 صفحه قیمت: 2500 تومان مدل: Word & PDF (فایل بصورت ورد قابل ویرایش) مختصری از متن اقدام پژوهی: چکیده در این تحقیق ابتدا به توصیف وضعیت موجود پرداخته ام و اطلاعات و شواهدی را از طریق مشاهده رفتار دانش آموز بیش فعال و مصاحبه با خود دانش آموز و دیگر دانش آموزان، همکاران، مدیر و دیگر کارکنان مدرسه و تدارک دیدن یک نمونه پرسشنامه (مخصوص والدین او)، را جمع آوری نموده و سپس برای ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,000 تومان

اقدام پژوهی با موضوع چگونه می توانیم ترس دانش آموزم ازآموزگار و کلاس درس را کاهش دهیم و نهایتاً به طور کامل از بین ببریم

اقدام پژوهی با موضوع چگونه می توانیم ترس دانش آموزم ازآموزگار و کلاس درس را کاهش دهیم و نهایتاً به طور کامل از بین ببریم تعداد صفحات: 23 صفحه قیمت: 2500 تومان مدل: Word & PDF (فایل بصورت ورد قابل ویرایش) مختصری از متن اقدام پژوهی: فهرست مطالب مقدمه . 1 بیان مساله . 2 توصیف وضعیت موجود . 2 بیان مساله . 5 گردآوری اطلاعات ... 6 گردآوری شواهد (1) 9 تجزیه و تحلیل اطلاعات ... 13 اجرای راه حل .. 14 مقایسه ی راه حل ها 15 گردآوری شواهد (2) 16 بحث و نتیجه گیری و دادن گزارش نهایی .. 17 منابع .. ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,000 تومان

اقدام پژوهی با موضوع چگونه توانستم با بکارگیری شیوه های تربیتی و رفتاری مناسب دانش آموزانم را به درس زبان انگلیسی ترغیب کنم

اقدام پژوهی با موضوع چگونه توانستم با بکارگیری شیوه های تربیتی و رفتاری مناسب دانش آموزانم را به درس زبان انگلیسی ترغیب کنم تعداد صفحات: 35 صفحه قیمت: 3000 تومان مدل: Word & PDF (فایل بصورت ورد قابل ویرایش) مختصری از متن اقدام پژوهی: چکیده:   تحقیق حاضر در پایه ............. آموزشگاه .............. و با........ نفر دانش آموز انجام شده است. مسأله ی مورد نظر بی علاقگی و کم کاری دانش آموزان در آموزش و یادگیری واژگان و درک مفاهیم زبان انگلیسی بوده و هدف از انجام این پژوهش، افزایش میزان علاقه مندی دانش آموزا ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,000 تومان

اقدام پژوهی با موضوع چگونه توانستم با استفاده از وسایل کمک آموزشی تلفظ صحیح کلمات را در زبان آموزان را بهبود بخشم.

اقدام پژوهی با موضوع چگونه توانستم با استفاده از وسایل کمک آموزشی تلفظ صحیح کلمات را در زبان آموزان را بهبود بخشم. تعداد صفحات: 39 صفحه قیمت: 2500 تومان مدل: Word & PDF (فایل بصورت ورد قابل ویرایش) مختصری از متن اقدام پژوهی: چکیده: تحقیق حاضر در پایه نهم دبیرستان ارشاد و با ........ نفر دانش آموز انجام شده است. مسأله ی مورد نظر مشکل یادگیری تلفظ واژگان زبان انگلیسی در این دانش آموزان بوده و هدف از انجام این پژوهش، آموزش تلفظ صحیح کلمات به زبان آموزان است. همیشه از استفاده از تکنولوژی در حل بسیاری ا ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,000 تومان

اقدام پژوهی با موضوع چگونه مي توانم ناهنجاريهاي رفتاري دانش آموز طلاقم را كاهش يا از بين ببرم

اقدام پژوهی با موضوع چگونه مي توانم ناهنجاريهاي رفتاري دانش آموز طلاقم را كاهش يا از بين ببرم تعداد صفحات: 27 صفحه قیمت: 2500 تومان مدل: Word & PDF (فایل بصورت ورد قابل ویرایش) مختصری از متن اقدام پژوهی: چكيده: سالهاست كه در مدرسه­ي ابتدايي مشغول به تدريس هستم. متأسفانه در اين مدّت با شاگردان مشكل­دار بسياري  مواجه بودم و هر سال با تجربه بيش از قبل سعي در رفع يا كاهش آن نموده ام. امسال هم مثل هر سال از بين دانش آموزم حدود ده نفر آن ها داراي مشكل ضعيف يا حاد بودند كه ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,000 تومان

اقدام پژوهی با موضوع چگونه مي توانم مهارت انشانويسي دانش آموزان را افزايش دهم

اقدام پژوهی با موضوع چگونه مي توانم مهارت انشانويسي دانش آموزان را افزايش دهم تعداد صفحات: 18 صفحه قیمت: 2500 تومان مدل: Word & PDF (فایل بصورت ورد قابل ویرایش) مختصری از متن اقدام پژوهی: چکیده نوشتن فرصتي براي انديشيدن، تجسم نمودن و به خاطر آوردن است. ديدگاه مشترك درباره ي نوشتن بدين قرار مي باشد، كه نوشتن برقراري ارتباط و انتقال اطلاعات و عقايد از طريق نظامي از نشانه هاي مكتوب است. در واقع نوشتن يك آفرينش و خلاقيت تام است كه در يك طرف آن خلق افكار و انديشه ها و ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,000 تومان

اقدام پژوهی با موضوع چگونه می توانم میزان علاقه مندی شاگردانم را به درس ریاضی افزایش دهم

اقدام پژوهی با موضوع چگونه می توانم میزان علاقه مندی شاگردانم را به درس ریاضی افزایش دهم تعداد صفحات: 26 صفحه قیمت: 2500 تومان مدل: Word & PDF (فایل بصورت ورد قابل ویرایش) مختصری از متن اقدام پژوهی: چکیده   از   اوایل سال تحصیلی، همواره رفتار دانش‌آموزان در زنگ ریاضی، توجه من را به موضوعی از این قرار به   خود جلب می­کرد. بدان معنا که در این زنگ، شاهد چهره­های درهم رفته و بی حوصله­ی آنان بودم. بعضی از دانش آموزان در این زنگ با یکدیگر صحبت می& ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,000 تومان