فروشگاه علمی و پژوهشی راه علم

اقدام پژوهی , درس پژوهی , گزارش تخصصی , شهید پژوهی

اطلاعیه فروشگاه

پشتیبانی از ساعت 8 الی 18: 09904652258

اقدام پژوهی با موضوع چگونه توانستم اختلال بی اعتنایی مقابله ای را در یکی از دانش آموزانم رفع نمایم

اقدام پژوهی با موضوع چگونه توانستم اختلال بی اعتنایی مقابله ای را در یکی از دانش آموزانم رفع نمایم

تعداد صفحات: 30 صفحه

قیمت: 3000 تومان

مدل: PDF & Word (فایل بصورت ورد قابل ویرایش)

 

مختصری از متن اقدام پژوهی:

چکیده

"اختلال بی اعتنایی مقابله ای"،  در کودکان و نوجوانان به صورت لج بازی مستمر با اطرافیان در مدرسه و منزل دیده می شود، اغلب با بزرگترها یا افراد کوچکتر جر و بحث کرده و در صورت روبه رور شدن با مخالفتی در مقابل خواسته های خود از کوره در رفته و شروع به ناسزا گویی می کنند، بسیار زود رنج بوده و از اطرافیان توقع بیش از حدی دارند، همیشه در رفتارهای نا مناسب خود، دیگران را مقصر می داند، در بعضی موارد این لجبازی در مدرسه یا منزل دیده می شود ولی در اکثر مواقع در همه مکان ها این رفتار بروز داده می شود.[1]


فهرست

چکیده 4

مقدمه. 1

بیان مسئله. 1

جمع آوری اطلاعات (شواهد1) 2

پیشینه تحقیق.. Error! Bookmark not defined.

گردآوري اطلاعات.. Error! Bookmark not defined.

ارائه راهکارها Error! Bookmark not defined.

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها Error! Bookmark not defined.

کاربرد راه حل ها Error! Bookmark not defined.

گردآوری اطلاعات (شواهد 2) Error! Bookmark not defined.

ارزشیابی روش های به کار رفته و نتیجه گیری.. Error! Bookmark not defined.

منابع و مآخذ. Error! Bookmark not defined.

 


مقدمه بیان مسئله

اینجانب ….، دارای لیسانس ادبیات فارسی، مدت …. سال است که در مدارس سطح شهر با پست­ها و عناوین مختلف در خدمت تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم بوده ام. در سال ……  نیز بعنوان معاون پرورشی و تربیت بدنی مجتمع …… واقع در شهرستان ……. مشغول به خدمت بودم.

مریم دانش آموز پایه دوم راهنمایی، با سطح هوشي بالاتر از متوسط، که برخی از دروس و بعضی مباحث درسی برای او ساده و بی اهمیت جلوه می­کند، بنابراین در کلاس درس بی نظم و کم توجه است، و اغلب مشغول صحبت کردن با اطرافیان، انجام کارهای نامربوط که موجب به هم خوردن نظم کلاس است، می­باشد، مریم گرچه وضعیت درسی مطلوبی دارد و در امتحانات نمرات عالی بدست می­آورد ولی بین دانش­آموزان (براساس اجرای گروه سنجی) از مقبولیت زیادی برخوردار نیست و معلمین هم از رفتارهای غیرعادی او گلایه مند هستند.

من در هفته یک ساعت در کلاس مریم به تدریس درس «فعالیت های پرورشی» می پردازم، درسی که او علاقه چندانی به آن نشان نمی دهد و همیشه روی بحث های مطرح شده اشکال می گیرد و سعی در جلب توجه دیگران از طریق مطرح کردن سئوالات نامربوط دارد، فعالیت های مرتبط با این درس را به خوبی انجام نمی­دهد و اغلب در مورد عدم ضرورت مباحث آن صحبت می کند، بسیاری از موارد در حین بحث سایر دانش آموزان وارد می شود و صحبت آنها را قطع می کند و در مخالفت با آنها اظهار نظر نموده و گاهی کلمات توهین آمیزی در برابر دانش آموزانی که نظرات متفاوتی با او دارند، به زبان می آورد به طوری که جو کلاس را به سمت کم توجهی سایر دانش آموزان تغییر داده است.

در عین حال که دربرخی موارد بحث های مطرح شده از سوی مریم منطقی است و نشان دهنده تیزبینی، دقت نظر و درک ذهنی بالای او می باشد، ولی اغلب بحث های مطرح شده یا رفتارهای او نامربوط، غیر منطقی و جلب توجه طلبانه می باشد.

جمع آوری اطلاعات (­شواهد1­)

برای اینکه مسئله ای که ذهنم را به خود مشغول کرده بود، برایم روشن تر شود و دلایل رفتارهای غیرعادی او را مورد بررسی قرار دهم، درصدد جمع آوری اطلاعات از روشها ومنابع مختلف برآمدم.

روشهایی که در این پژوهش از آنها بهره گرفته شده، عبارتند از :

  • مشاهده رفتار دانش آموز در موقعیت های مختلف
  • مصاحبه با خود دانش آموز و والدین او
  • اجرای پرسشنامه ای که در اختیار معلمین مختلف دانش آموز قرار گرفت
  • اجرای گروه سنجی در کلاس

منابع كسب اطلاعات مورد نیاز به قرار زير می باشد:

الف: خود دانش آموز

ب: والدین دانش آموز

ج: همکلاسی های او

د: معلمین دیگر دانش آموز

ه: پرونده تحصیلی وی

در اولین مرحله به سراغ سایر معلمین مریم رفتم و نظرشان را در مورد رفتار وی جویا شدم. اغلب معلمین از او ناراضی بودند. معلمین دروس ریاضی و علوم گرچه درک ذهنی بالای او را به عنوان نکته مثبت عنوان می­کردند ولی وی را به غرور و خود خواهی و بی نظمی برای مطرح کردن خود، متهم می کردند و حتی چندین نوبت توسط معلمین از کلاس اخراج شده بود، معلمین دروس نظری مثل ادبیات، دینی، اجتماعی، تاریخ و..هم بی علاقگی به درس، بی نظمی وعدم انجام تکالیف درسی را مطرح می کردند.

همکلاسی های مریم هم او را فردی می دانستند که فقط به فکر خودش است، حرف خودش را قبول دارد و حاضر نیست به نظرات دیگر دانش آموزان توجه کند یا با آنها در فعالیت های گروهی همکاری و مشارکت نماید.

برای بررسی دقیق از وضعیت مریم و از آنجایی که یکی از منابع کسب اطلاعات در مورد دانش آموز، خود او می باشد، از وی دعوت کردم که به دفتر مشاوره مدرسه بیاید و از او در مورد علایق اش سئوال کردم و اینکه اوقات فراغت چه می کند؟ او بیان داشت که به ریاضی و مباحث فیزیک خیلی علاقمند است و بیشتر اوقات بیکاری اش را به مطالعه مطالب در ارتباط با این موضوعات می گذراند و اینکه مباحث مطرح شده در درس ریاضی و علوم مدرسه در سطح پائینی است و او کتابهای سال های بالاتر در مقطع دبیرستان را مطالعه کرده و برخی مباحث آن را یاد گرفته است.

لازم به ذکر است در جلسه اول مشاوره به جهت اعتماد او، در مورد مشکلات او با معلمین و همکلاسیها اشاره ای نکردم و تنها صحبت درباره علایق و خواسته هایش اکتفا نمودم. برای گردآوری اطلاعات دقیق تر پرسشنامه ای تهیه نمودم و در اختیار 6 نفر از معلمین دیگر مریم قرار دادم تا در مورد خصوصیات رفتاری او اظهار نظر نمایند که براساس نتایج استخراج شده از اجرای این پرسشنامه حالات و رفتارهای زیر بیشترین فراوانی را داشت.

  • جر و بحث زیاد و بی مورد
  • عدم توجه به خواسته ها و نظرات اطرافیان
  • عدم توانایی در کنترل احساسات و عواطف
  • مقاومت کردن در پذیرش سخنان اطرافیان
  • مطرح کردن سئوالات زیاد و کنجکاو بودن

در جلسه دیگری برای مشاوره از او دعوت کردم، در این جلسه برخی از نتایج بدست آمده از پرسشنامه و انتظارات معلمین و همکلاسی ها از او مطرح شد. وی معتقد بود که به بعضی از درسها علاقه ندارد و بنابراین در کلاس حوصله گوش کردن ندارد و اینکه معلمین برخی مطالب را زیاد تکرار می کنند که حوصله اش سر می­رود، همچنین انتقاداتی از رفتار برخی معلمین نسبت به خودش و روش تدریس مطرح نمود.

در مورد رابطه اش با اعضای خانواده سئوال کردم، گفت: "آنها مرا درک نمی کنند و کارهایم را جدی نمی گیرند. همیشه به دنبال اشکال گرفتن از کارهایم هستند،خیلی نصیحت می کنند، که این کارها مرا خیلی ناراحت و عصبی می کند، فکر می کنند که هنوز بچه ام و چیزی نمی فهمم!"

در جلسه مصاحبه با دانش آموز مطرح کردم که شاید لازم باشد با والدین او صحبت کنم او مخالفتی نکرد، بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر با پدر مریم تماس گرفتم (پدر و مادر مریم هر دو تحصیل کرده و فرهنگی بودند.) به پدر او درک ذهنی بالای فرزندش و اینکه در بعضی از موضوعات درسی از همکلاسی­هایش خیلی جلوتر است را یادآور شدم، همچنین مشکلاتی که در ارتباط با معلمین و همکلاسی ها داشت را مطرح نمودم، وی ضمن تایید  این مطالب معتقد بود که مریم خیلی پر ادعا است و ما را هم دچار درد سر کرده است، به همه چیز اشکال می گیرد، هیچکس را قبول ندارد و در خانه انتظار دارد همه دستورات او را اجرا کنند.

برای تکمیل اطلاعات بدست آمده به متون و کتب و مقالاتی که در ارتباط با اختلال بی اعتنایی مقابله­ای و ویژگی­های کودکان سر آمد، در اختیار داشتم، مراجعه نمودم که به خلاصه اي از موارد مطرح شده مرتبط با مشکل دانش آم...


[1]  فرقانی، رئیسی، شهلا، شناخت مشکلات رفتاری در کودکان و نوجوانان، ص 99



پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان
نمایش لینک دانلود پس از پرداخت هزینه
ایمیل
موبایل
کمک به هزینه درمان بیماران سرطانی

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
adf0139_2025171_3762.zip1.4 MB





اقدام پژوهی با موضوع چگونه توانستم رفتارهای نادرست و ناشایست دانش آموز پایه اول ابتدایی ام را اصلاح کنم

اقدام پژوهی با موضوع چگونه توانستم رفتارهای نادرست و ناشایست دانش آموز پایه اول ابتدایی ام را اصلاح کنم تعداد صفحات: 29 صفحه قیمت: 3000 تومان مدل: PDF & Word (فایل بصورت ورد قابل ویرایش)   مختصری از متن اقدام پژوهی: چکیده اینجانب ساره ………… ، معلم پایه اول ابتدایی با مدرک تحصیلی ……………. مدت ………… است که مشغول تعلیم و تربیت فرزندان این آب و خاک می باشم. در سال جاری در دبستان …&hel ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,000 تومان

اقدام پژوهی با موضوع چگونه توانستم دانش آموزان را به تحقیق و پژوهش در درس مطالعات اجتماعی و دروس دیگر تشویق کنم

اقدام پژوهی با موضوع چگونه توانستم دانش آموزان را به تحقیق و پژوهش در درس مطالعات اجتماعی و دروس دیگر تشویق کنم تعداد صفحات: 35 صفحه قیمت: 3000 تومان مدل: PDF & Word (فایل بصورت ورد قابل ویرایش) مختصری از متن اقدام پژوهی: چکیده انسان از سرآغاز زندگي، يعني از زماني كه چشم به جهان مي گشايد با سؤالات فراواني رو به رو ميشود و تا زماني كه چشم از جهان فرو مي بندد، در جست و جوي يافتن پاسخ آنهاست. پژوهش، زمينه ساز رشد و توسعه پايدار جامعه است. يكي از زير بناترين فعاليتها در امر پويايي و پيشرفت هر جام ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,000 تومان

اقدام پژوهی با موضوع چگونه توانستم نقش والدین را در موفقیت تحصیلی فرزندانشان بیشتر کنم

اقدام پژوهی با موضوع چگونه توانستم نقش والدین را در موفقیت تحصیلی فرزندانشان بیشتر کنم تعداد صفحات: 29 صفحه قیمت: 2500 تومان مدل: PDF & Word (فایل بصورت ورد قابل ویرایش) مختصری از متن اقدام پژوهی: چكيده   کارشناسان آموزشی معتقدند یکی از مؤثّرترین عوامل در پیشرفت و ارتقاء سطح آموزشی هر منطقه ای، حضور فعّال و مؤثّر اولیای دانش آموزان و هماهنگی آنان با مدرسه است. امّا تاکنون الگوی مناسب برای برقراری ارتباطی تأثیر گذار و مداوم برای مشارکت اولیاءطرّاحی نشده است واین ام ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,000 تومان

اقدام پژوهی با موضوع چگونه توانستم نقش مدرسه را در بالا بردن سطح سلامت روان در دانش آموزان پر رنگ تر و پربارتر نمایم

اقدام پژوهی با موضوع چگونه توانستم نقش مدرسه را در بالا بردن سطح سلامت روان در دانش آموزان پر رنگ تر و پربارتر نمایم تعداد صفحات: 30 صفحه قیمت: 3000 تومان مدل: PDF & Word (فایل بصورت ورد قابل ویرایش) مختصری از متن اقدام پژوهی: چکیده سلامتي، مهمترين عامل پیشرفت و ضامن بقاي جامعه است. طراحي، تدبير و اجراي برنامه هاي توسعه در بعد بهداشتي، اعم از بهداشت جسمي و روان، پس از خانواده بايد در مدارس پايه ريزي گردد. چرا كه در ايران كودكان از شش سالگي وارد مدرسه مي شوند و اكثر آن ها وقتي از مدرسه بيرون مي آين ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,000 تومان

اقدام پژوهی چگونه توانستم نظم و انضباط را در ساعت تدریس حرفه و فن در كلاس برقرار كنم

اقدام پژوهی چگونه توانستم نظم و انضباط را در ساعت تدریس حرفه و فن در كلاس برقرار كنم تعداد صفحات: 34 صفحه قیمت: 3000 تومان مدل: PDF & Word (فایل بصورت ورد قابل ویرایش)   مختصری از متن اقدام پژوهی: چکیده عده‌اي كنترل رفتار فراگيرندگان و تسلط بر عوامل رفتاري آنان را انضباط مي نامند، برخي معتقدند؛ نظم و انظباط شامل هر نوع سازماندهي در محيط مدرسه و كلاس است، به نحوي كه سبب افزايش يادگيري ‌شود. پایبندی به ضابطه ها در یک گروه اجتماعی باعث تداوم آن می شو ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,000 تومان

اقدام پژوهی با موضوع چگونه توانستم نظم دانش آموزان پایه اول را تقویت کرده و بهبود بخشم

اقدام پژوهی با موضوع چگونه توانستم نظم دانش آموزان پایه اول را تقویت کرده و بهبود بخشم تعداد صفحات: 29 صفحه قیمت: 2500 تومان مدل: Word & PDF (فایل بصورت ورد قابل ویرایش) مختصری از متن اقدام پژوهی: فهرست مقدمه . 1 بیان وضعیت موجود . 2 تعریف مفاهیم و اصطلاحات ... 2 یافته های علمی .. 4 پیشینه ی تحقیق .. 10 گرد آوری شواهد1 . 11 تحلیل یافته های علمی و بیان راه حل .. 14 انتخاب راه حل موقی و اجرای نظارت بر آن .. 21 گردآوری اطلاعات (شواهد2) 22 ارزشیابی و نتیجه گ ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,000 تومان

اقدام پژوهی با موضوع چگونه توانستم میزان یادگیری درس زبان فارسی را در دانش آموزان افزایش دهم

اقدام پژوهی با موضوع چگونه توانستم میزان یادگیری درس زبان فارسی را در دانش آموزان افزایش دهم تعداد صفحات: 31 صفحه قیمت: 3000 تومان مدل: PDF & Word (فایل بصورت ورد قابل ویرایش) مختصری از متن اقدام پژوهی: چکیده اینجانب ….  با میزان تحصیلات … و … سال سابقه ی خدمت، در سال تحصیلی … با سمت دبیر ...... در آموزشگاه ....... مشغول به خدمت بودم. من در این تحقیق روش هایی را برای علاقه مند سازی دانش آموزان مقطع متوسطه به این درس شیرین و پر محتوا ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,000 تومان

اقدام پژوهی با موضوع چگونه توانستم ميزان علاقه مندی دانش آموزان را به درس قرآن و فعاليت های مربوط به آن افزایش دهم

اقدام پژوهی با موضوع چگونه توانستم ميزان علاقه مندی دانش آموزان را به درس قرآن و فعاليت های مربوط به آن افزایش دهم تعداد صفحات: 37 صفحه قیمت: 2500 تومان مدل: PDF & Word (فایل بصورت ورد قابل ویرایش) مختصری از متن اقدام پژوهی: چکیده      عنوان اقدام پژوهي حاضر اين است که، چگونه توانستم ميزان علاقه مندي دانش‌آموزان پايه اول را به درس قرآن و فعاليت هاي مربوط به آن افزايش دهم؟ و هدف اصلي آن نيز افزايش ميزان علاقه مندي دانش‌آموزان ياد شده به درس قرآن و فعاليت هاي مربوط به آ ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,000 تومان

اقدام پژوهی با موضوع چگونه توانستم مهارت نوشتاری دانش آموزان را در درس زبان انگلیسی بهبود بخشم؟

اقدام پژوهی با موضوع چگونه توانستم مهارت نوشتاری دانش آموزان را در درس زبان انگلیسی بهبود بخشم؟ تعداد صفحات: 28 صفحه قیمت: 2500 تومان مدل: Word & PDF (فایل بصورت ورد قابل ویرایش) مختصری از متن اقدام پژوهی: چکیده:   به منظور یادگیری زبان یک زبان آموز باید بتواند علاوه بر فراگیری دانش عمومی زبان، به چهار مهارت speaking listening, writing و reading  نیز تسلط کافی داشته باشد. در موضوع یادگیری زبان نادیده انگاری یک مهارت به سایر موارد نیز آسیب میرساند. مهارت نوشتاری یک p ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,000 تومان

اقدام پژوهی با موضوع چگونه توانستم مهارت خواندن را در دانش آموز پایه .. تقویت نمایم؟

اقدام پژوهی با موضوع چگونه توانستم مهارت خواندن را در دانش آموز پایه .. تقویت نمایم؟ تعداد صفحات: 31 صفحه قیمت: 2500 تومان مدل: Word & PDF (فایل بصورت ورد قابل ویرایش) مختصری از متن اقدام پژوهی: چکیده: مشکلات یادگیری کودکان، ارتباط تنگاتنگی با مسائل فرهنگی، خانوادگی، اقتصادی، تغذیه، بهداشت و مسائل مربوط به محیط آموزشی و... دارد. وقتی دانش آموز یا والدینش برای درمان مراجعه می کنند، مطمئناً از چیز یا چیزهایی رنج می برند. ممکن است والدین احساس گناه کنند، فکر کنند وظایفشان ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,000 تومان

اقدام پژوهی با موضوع چگونه توانستم نگرش نادرست دانش آموزان دبیرستان دخترانه را نسبت به فرهنگ مدگرایی تغییر دهم؟

تعداد صفحات: 22 صفحه قیمت: 2500 تومان مدل: Word & PDF (فایل بصورت ورد قابل ویرایش) مختصری از متن اقدام پژوهی: چکیده: علی رغم فعالیت نهادها و ارگانهای فرهنگی همواره شاهد نادیده گرفته شدن برخی مخاطبان از برنامه ریزی های فرهنگی بوده ایم. این قشر یکی از مهمترین مخاطبان در حوزه ی فرهنگ یعنی دانش آموزان هستند که ضعف فرهنگی و کم توجهی به آنان می تواند آسیب های جبران ناپذیری بر رشد فرایند فرهنگ ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,000 تومان